LinasNaglar

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

2 Bästa! Upd.

Av Lina - 3 januari 2014 16:15

Hej! 


Idag tänkte jag göra ett 2 Bästa inlägg. Jag har redan gjort det en annan gång, men den här gången blir det lite annorlunda. 


Concealers:


 

Den första kommer från Wet n Wild. Det är deras Cover All Concealer Palette. Den här concealern täcker väldigt bra. Och eftersom att den är lite ljusare än min hudton så får jag som lite highlight under ögonen. 

Den andra kommer från Elf. Det är deras Tone Correcting Concealer. Den täcker helt okej, inte jättebra. Men den är väldigt lättanvänd. 


Puder: 


 

Det första kommer från Biocura Beauty och är ett kompakt puder. Som ni ser så är det snart slut, vilket är väldigt synd. Jag gillar det här pudret väldigt mycket. Färgen passar mig perfekt och det mattar ner ansiktet superbra. 

Det andra kommer från Wet n Wild och heter Cover All Pressed Powder. Färgen passar inte riktigt, men det mattar ner ansiktet bra, och det gör att concealern hålls på plats. 


Rouge: 


 

Det första är mitt favoritrouge. Det kommer från Alterra Naturkosmetik och är i färgen 01 Natural Rose. Det är verkligen en jättefin rosa färg . 

Det andra kommer från min Elf Beauty-On-The-Go Single Palette. Det är en fin korallrosa färg som passar jättebra till sommaren.


Ögonskuggor:


 

Den första kommer från Gina Tricot och är i färgen 01 Black. En matt svart skugga som är jättebra att använda som eyeliner. 

Den andra kommer från Nordic Cap Of Sweden. Det är en jättefin mörkbrun matt skugga som är perfekt i globlinjen. 


Mascaror: 


 

Den första kommer från IsaDora och det är min favoritmascara just nu. Den heter All Day Long Lash Mascara. Den separera fransarna jättebra och ger ganska mycket längd. 

Den andra kommer från Maybelline New York. Det är deras The Falsies Volum' Express Mascara Flared. Den ger verkligen supermycket längd till fransarna.


Läppbalsam:


 

Det första är Niveas Lip Butter i Vanilla Macadamia. Det luktar väldigt gott och återfuktar och mjukar upp läpparna superbra!

Det andra är ett utav mina läppbalsam som jag har gjort själv. Det ger fin färg till läpparna och mjukar upp de bra.


Läppstift:


 

Båda kommer från Nordic Cap Of Sweden. Det ena är rött och det andra är mörkrött. 

Det röda är superkrämigt och snyggt på läpparna. Det mörkröda är också kämigt, men det är svårt att få till ett jämnt lager med. 


Läppglans: 


  

Det första kommer från Nordic Cap Of Sweden. Det är en väldigt naturlig färg som är superfin på läpparna. 

Det luktar väldigt gott också.

Det andra kommer från Hawaiian Tropic och är i smaken Island Berry. Det är en jättefin rosa färg som är fin på läpparna.


Paletter:


 

Den första är helt klart min Elf palett i Spotted & Sporty. Den har 10 snygga ögonskuggor, 2 fina läppfärger och ett jättefint rouge. 

Den andra är Nudie från Viva La Diva. Älskar verkligen den här paletten. Den har 12 jättefina skuggor som man både kan göra naturliga och dramatiska sminkningar med. 


Hoppas att ni gillade det här inlägget!


Kommentera förslag på nya inlägg! 


Snart blir det bio: Hobbit del 2!

Ha en bra dag!   


#smink #tag #linasnaglar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 11 oktober 2014 17:00

Hej!   I framtiden kommer det inte komma upp några fler inlägg här, det är för att jag har bytt bloggportal (heter det så?) Jag kände att jag vill satsa lite mer på bloggen (jag kommer fortfarande ha kvar min gamla blogg, så alla vet). Så om ni v...

Av Lina - 8 oktober 2014 20:35

Hej!    Här kommer min manikyr till 31DC2014 dag 04 Green!        Produkter jag använde: Essence Protecting Base Coat OPI Thanks A Windmillion Essence Black Dress & White Tie Rhinestones Essence Top Sealer Fast Dry Hoppas ni ...

Av Lina - 1 oktober 2014 19:00

Hej!    Idag är det dags för den tredje manikyren för årets 31DC2014, och dagens naglar skulle vara gula. Såhär blev de:     En enkel manikyr som är supersnygg!!!   Produkterna jag använde:     Essence Protecting Base Coat, Ciat...

Av Lina - 29 september 2014 21:01

Hej!   Idag tänkte jag visa er några prylar som jag samlat på mig det senaste! Hoppas att ni gillar haulen!     Jag ville verkligen ha en ny höstjacka och inne på Bik Bok hittade jag en supersnygg marinblå typ dunjacka! Modellen heter Jill...

Av Lina - 21 september 2014 15:10

Hej!   Idag blir det en recension på mina nagellack från Essie, hoppas att ni gillar inlägget!      Essie är nog ett märke som de flesta har hört talas om. De har några nagellack som är är rätt så populära. Jag har bara tre nagellack från E...

Om Lina


Hej!
Jag är en tjej på 15 år som älskar smink, nagellack och allt annat som har med skönhet att göra. På min blogg kommer ni se Hauls, sminkningar, nageldesigns och mycket mer. Hoppast att ni kommer tycka om min blogg!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Översätt Bloggen


Skapa flashcards